SEO lokalne a branża ogrodnicza – jak odnieść korzyść z lokalnego pozycjonowania?

SEO lokalne a branża ogrodnicza – jak odnieść korzyść z lokalnego pozycjonowania?

Prowadzisz sklep z roślinami? Jesteś właścicielem szkółki roślin lub sklepu ogrodniczego? Chcesz dotrzeć do nowych klientów? W takim razie dowiedz się, czym jest lokalne SEO. Przeczytaj, na czym polega pozycjonowanie stron WWW. Sprawdź, czy wizytówka Twojego biznesu w Google Moja Firma jest Ci potrzebna? Odpowiedzi na te pytania szukaj w naszym artykule.

Co branża ogrodnicza powinna wiedzieć o lokalnym SEO?

Lokalne SEO umożliwia zwiększenie widoczności stron WWW na konkretne zapytania. Zapytania związane są z daną lokalizacją, a zatem z:

  • miastem
  • regionem
  • dzielnicą

Sklep ogrodniczy może się reklamować na różne sposoby. Dającym największe efekty działaniem jest posiadanie własnej strony internetowej czy aktywność w Social Mediach. Oprócz tego warto pomyśleć o wprowadzeniu działań związanych z lokalnym SEO. Wtedy Twoja strona internetowa znajdzie się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce na lokalne frazy. Lokalne zapytania umożliwiają znalezienie przez internautów firmy lub usługi w pobliżu. W celu znalezienia w wybranym mieście sklepu ogrodniczego zazwyczaj wpisuje się w wyszukiwarkę takie hasła jak:

Przeczytaj również: Grunt to podstawa. Cechy dobrej ziemi ogrodowej

  • sklep ogrodniczy Gdańsk
  • ogrodnictwo Wrocław
  • szkółki roślin Warszawa

Internauci nie zawsze wpisują frazy z lokalizacją. Dzieje się tak dlatego, że kiedy użytkownik z Warszawy wpisze w wyszukiwarkę hasło „sklep ogrodniczy”, wtedy na podstawie jego lokalizacji Google pokaże lokalne wyniki dla wszystkich znajdujących się w pobliżu sklepów. Warto wiedzieć, że z wyszukiwarki tej korzysta aż 94% Polaków. [1] Istotne jest także stosowanie long tailów, czyli długich fraz. Dobrze, aby łączyły się z charakterystycznymi cechami danego obiektu. Przykład: „tani sklep ogrodniczy Warszawa”.

SEO lokalne a sklepy ogrodnicze

Lokalne SEO to dobra propozycja dla osób, które prowadzą sklepy ogrodnicze. Jego wdrożenie zaleca się zarówno pojedynczym sklepom, jak i sieciom, prowadzącym działalność stacjonarnie w danym mieście lub województwie. Jeśli prowadzisz sieć sklepów w różnych miastach, wówczas pozycjonuj się na konkretne lokalizacje. Pozycjonowanie regionalne jest dobrym pomysłem w przypadku większych miast przy dużej konkurencji.

Czym jest optymalizacja?

Aby wprowadzić lokalne SEO, konieczne jest posiadanie stacjonarnego adresu. Zwykle osoby, które prowadzą sklep ogrodniczy, działają pod jednym adresem, w którym przyjmują klientów. Zoptymalizowana strona i prowadzące do niej linki zbuduje lokalną widoczność. Razem z adresem firmy na stronie internetowej powinny się znaleźć takie informacje jak:

  • nazwa firmy
  • numer telefonu
  • godziny pracy

Informacje tego rodzaju powinny się znaleźć w zakładce „Kontakt”. Dzięki temu użytkownik ma do nich dostęp na każdej podstronie. Wpływa to także na SEO. Pozwala lepiej zrozumieć stronę internetową przez roboty wyszukiwarki. Internauci mogą w ten sposób szybko znaleźć dane kontaktowe do sklepu ogrodniczego. Ważne, aby były oznaczone danymi strukturalnymi, jakimi są schema.org. Rekomendowane jest używanie fraz z lokalizacją. Przykłady:

  • miasta np. sklep ogrodniczy Warszawa
  • dzielnicy np. sklep z roślinami na Mokotowie
  • regionu np. sklep z nasionami w śląskim

W tagach title muszą się, podobnie jak nagłówkach H1, znaleźć te informacje. Powinny się znajdować w treści witryny i występować w naturalnej, odmienionej formie. Dlatego zamiast „sklep ogrodniczy Warszawa” powinno być „sklep ogrodniczy w Warszawie”. Wizerunek Twojego biznesu w sieci polepszy ciekawy content na blogu czy aktywność w mediach społecznościowych.

Masz siedzibę w różnych miastach? Stwórz landing pages, czyli strony docelowe. Są nimi podstrony skierowane do klientów konkretnego miasta lub dzielnicy. Dobrze, aby zawierały dane kontaktowe. Ważne są zdjęcia, opcja dodawania ocen  czy linkowanie między podstronami. Nie można również zapomnieć o atrybutach ALT, a więc tekście alternatywnym pliku graficznego.

Dlaczego opłaca się posiadanie wizytówki Google Moja Firma?

Google Moja Firma jest bezpłatnym narzędziem umożliwiającym promocję biznesu w sieci. Dzięki temu wyświetlają się informacje o firmie w mapach Google i wyszukiwarce. Wizytówka Google My Business jest w szczególności polecana przy małych sklepach, jak i sieciach. Dzięki temu ma się szansę pojawić wysoko w wynikach organicznych Google, jak i uzyskać takie korzyści jak:

  • możliwość dołączania ocen o danym lokalu – jako właściciel możesz na nie odpisywać
  • łatwy dostęp do informacji o firmie – szybki kontakt klientów ze sklepem
  • dostęp do statystyk – kontrolowanie działań użytkowników, czy sprawdzenie, jak znaleźli firmę
  • wzmocnienie zaufania wśród klientów


Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>



Główne zalety lokalnego SEO

Wdrożenie lokalnego SEO umożliwia dotarcie do klientów w najbliższej okolicy. Wiąże się to z szeregiem korzyści takich jak:

  • dotarcie do użytkowników urządzeń mobilnych – internauci szukają na smartfonach lokalnych usług. Według badań PBI korzysta z nich aż 24,4 miliony użytkowników [2]
  • oszczędność kosztów i czasu – związanych z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz. Lokalne frazy mają mniejszą konkurencję niż ogóle słowa kluczowe, przez co można zobaczyć szybciej efekty
  • wzrost pozycji strony www w lokalnych wynikach wyszukiwania – zazwyczaj internauci klikają w wysokie pozycje

Prowadzisz sklep ogrodniczy? Działasz w dziedzinie ogrodnictwa? Zastanów się nad wprowadzeniem lokalnego SEO. W ten sposób zdobędziesz klientów z najbliższej okolicy!

 [1] https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/wyniki-badania-mediapanel-za-styczen-2021.html

 [2] https://pbi.org.pl/raporty/polscy-internauci-we-wrzesniu-2020/

Źródło: PBI

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.